Sabtu, 18 Januari 2014

Oh Ibu


    Ibu adalah insan yang istimewa di dunia ini. Tanpa beliau tidak mungkin kita akan wujud di dunia ini. Dis
aat kita menangis dialah insan yang selalu ada bersama kita. Masihkah kita ingat dimana kita mula ingin berdiri, kita cuba bangun tetapi kita gagal lalu menangis siapa yang mula menyambut kita?
Dia adalah ibu.. Dia menghulurkan tangan lalu memegang kita berdiri kerana ibu tidak ingin kita menangis kerana kegagalan kita tadi. 



Seorang wanita yang sangat kuat di muka bumi ini adalah ibu. Dia mampu menghayunkan dunia. 



 Ibu tidak akan tidur selagi anaknya masih tidur kerna apa kerna takut anaknya digigit nyamuk, takut anaknya menangis. Ouh Tuhan sungguh besar perngorban ibu." Ya Allah kau lindungilah ibuku masukkan ibuku kedalam syurga dan lapangkan kuburnya Ya Allah"




Jika kita masih mempunyi ibu segeralah kita memohon ampun dan maaf kepadanya. Janganlah kita biarkan hidup dengan dosa. Selagi ibu tidak maafkan anaknya tidak akan masuk syurga seseorang itu.


Setitis air mata ibu jatuh ke bumi subhanaallah bertapa berdosanya kita. Walau kita memohon ampun dari Allah dosa itu tetap tidak akan terampun melainkan meminta ampun dari ibu.


Jika kita ingin menjadi anak yang baik apa salahnya kita mendoakan ibu dan bapa.

:: Mak sekiranya sya ada buat salah ampunkan sya mak.

:: "Ya Allah kau peliharalah ibu dan bapaku. Jauhkan Mereka Dari Azab Api Neraka dan jauhkan mereka dari seksa kubur. Kau masukkan lah mereka ke dalam syurga firdaus Mu Ya Allah. "

:: http://www.youtube.com/watch?v=AAYn4OZOR3Y(by ustaz fakhrul islam pencetus ummah/motivator

Tiada ulasan:

Catat Ulasan