Sabtu, 18 Jun 2016

Aku Diuji

Assalamualaikum... Harap anda semua sihat.... Solat jangan tinggal ye... Puasa pon sama... NO NO NO !!!! Siapa buat cubit diri sendiri.... Haishhh...

Oke... Topic kali ni taa macam sebelum nie tapi just untuk perkongsian je lah....

Saya tahu anda semua memang pernah atau sedang di uji kan???
Oke... Saya pon sama. Jadi saya faham sangat perasaan anda. Bila ada sahabat minta nasihat, saya cakap sabar. And than dia cakap "ko tak abis-abis sabar. Ko tak faham.." ....

Saya nak tegaskan yang saya sangat faham dengan situasi itu.. huhu.. Kenapa Allah uji kita dengan macam-macam. And sometime anda rasa Allah tipu anda... Anda akan cakap " Allah ni penipu. Cakap tak akan uji ssorg melainkan apa yang dia mampu." Bla bla blaa....

Jangan lah cakap macam tu... Kawan, betul. Allah tak akan bagi apa yang hamba dia tak mampu... Banyak cara yang boleh kita tampung untuk buat kita mampu... Cuma anda perlu banyak sabar, istighfar, doa banyak-banyak. Solat tu... Jangan buat acuh tak acuh aje.. Buat sungguh-sungguh... Kalau kita semakin dekatkan diri dengan Allah.. InsyaAllah hati jadi tenang gila bebb... Tak caya cer try... Serius tak tipu... Cuma kena buat dari lubuk hati paling dalam lah ye...


P/S : Ujian dan Bala adalah perkara yang sangat berbeza... anda boleh scroll samapi bawah. Saya ada terangkan tentang hal itu...
Lupa dah delete... Hahaha..
Macam ni. Kalau anda rasa itu bala anda akan salah kan Allah 1000%...

Kalau anda kata itu adalah ujian anda akan perbanyakkan taubat. Dan istighfar. Malah korang yakin Allah sayangkan anda dan Allah akan gantikan dengan sesuatu yang lebih baik...
Tanda Allah sayangkan anda Dia akan bagi anda  ujian.... So, tetaplah tersenyum sebab Allah sayang anda.


P/S 2 : kunci utama apabila diberi ujian sabar, banyakkan istighfar, dekatkan diri dengan Allah... Percaya 10000% dengan Allah dan redha...
Fikir balik... Kalau ada jalan keluar walaupun sekecil lubang tikus selesaikan. Kalau tak ada jalan keluar lupaksn... Oke... simple...

-sekian-



Tiada ulasan:

Catat Ulasan