Selasa, 16 Ogos 2016

Aku berpura-purakah??

Assalamualaikum.... Apa khabar buat anda semua. Saya doakan agar anda dalam keadaan yang sihat dan sejahtera...

Rasa macam dah lama pulak taa update... hehe... Rindu blog... Rindu pembaca entri ini jugakk. Ehhh.... Huhuhu... Semoga Saya semakin rajin nak update blog....

Oke. Back to the topic... "ikhlas ke aku". Apa Yang ikhlas ni???? Haaaaaa... Oke beberapa bulan yang lepas, kita baru je selesai melaksanakan ibadah berpuasa kan??? Time tu, saya anda mahupun sesiapa pun lah yang dikurniakan nikmat kerahmataan yang terbesar dari Allah kan... Pintu taubat dibuka seluas-luasnya. Namun pada masa semua orang sibuk buat amal ibadah ada je orang yang tak hormat langsung bulan penuh rahmat tu. Aihhh. But, bukan pasal nie yang saya nak cakap. Tapi pasal ibadah kita yang kita lakukan semasa bulan puasa dulu tu kita terus kan pada bulan-bulan yang lain... Tu lah perkara yang saya nak cakapkan. Huhu...

Masa bulan ramadhan dulu, kita tengok ada orang yang baca quran tak henti-henti. Ehhh... kena la stop sebab nak solat kan. ??? Hahaha..
 Ada orang yang masjid tu ibarat rumah kedua dia je.. Mesti tu dah jadi perkara biasa kan.

Oke... The point yang sebenarnya ialah adakah anda masih teruskan segala aktiviti yang anda lakukan semasa ramadhan dulu??? Jangan tanya orang sebelah. Tanya diri anda... Kita buat amal ibadat nie memang lah nak kan pahala...Tapi kenapa amalan tu hanya stop lepas habis bulan ramadhan??? Persoalannya KENAPA!!!

P/s : daa dpt jwpn sila Pm or komen...

-Sekian-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan