Rabu, 19 Julai 2017

HANYUT

Assalamualaikum.. Apa khabar?? semoga kalian di dalam rahmatNya...
Penerusan cerita bermula kembali... Selamat memahami dan menghayati...


Lelah aku mendaki tangga hampir sudah aku kepuncak... Akan tetapi aku tertewas kerana godaan yang menarik aku untuk berundur ke tapak permulaan.. Semoga Tuhan masih merahmati diri hina ini... Saat aku benar-benar membuat pengabdian kepada yang Esa aku terjerumus ke lembah hina. Sedang aku menjadi mad'u untuk ummah.. Tuhan menarik nikmat ilmu yang aku miliki.. Aku melakukan apa yang aku sendiri katakan kepada ummah dunia... Aku terjatuh... Aku cuba bangkit.. Namun sukar.. Berkali kali aku cuba.. Aku gagal lagi... Aku putus asa dengan mudah... Dan aku meneruskan kemaksiatan ke atas diri ku.. Namun Allah memberikan hidayahNya. Ternyata Tuhan masih mengizinkan aku untuk menjadi dai'e untuk diri sendiri dan umat islam... Aku bangkit.. Aku lari dengan segala tenaga yang ada untuk mendaki kembali tangga puncak islam... Semoga Aku dan Dia serta kalian dalam lindungan kekasih kita Allah azzawajalla...

P/S : Kekadang tanpa diduga Tuhan menyentuh sedikit hati kita , untuk menguji sama ada diri kita kuat atau tidak.. Dalam mendekatkan diri dengan perkara baik dugaan yang terbesar ialah melakukan kemaksiatan kepada diri sendiri... Justru itu, Saat benar-benar terjatuh.. Jangan sesekali tangguhkan taubat dan berusaha untuk jadi yang lebih baik sesungguhnya Dia lebih mengetahui apa yang tidak diketahui...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan