Ahad, 7 Oktober 2018

PATAH HATI

Assalamualaikum para pembaca. Dah lama tak update blog. Untuk pengetahuan semua, kebanyakkan views saya ramai yg cari fasal "cinta".. Cinta tu senang je nak cari. yang susah nak cari itu sayang. Apa beza sayang dan cinta? Anda fikirkan sendiri. sebab tu bukan point yang saya nak sampaikan.
Pernah atau tidak anda bayangkan sesuatu yang anda cinta sayang suka itu musnah atau ia sukar untuk anda dapati. sedihkan? kita mesti nak apa yang kita nak, kita akan pertahankan.
oke semua.... saya buat perumpamaan yang semua orang suka. ibarat anda suka akan seseorang. anda dah luahkan segala yang terbuku dalam hati pada si dia. and the last.... dia reject... mesti anda broken teruk kan? anda masti akan cuba sedaya upaya buat dia suka pada anda kan?

next........

Perumpamaan tersebut bererti Perasaan cinta anda pada Allah. pernah tak, anda berdoa punya doa satu pon Allah tak makbulkan.. Anda silap sebenarnya. Allah dahpun makbulkan. cuma anda je yang tak perasan. mungkin Allah telah berikan yang lebih baik dari apa yang anda pohon. Apapun yang berlaku selayaknya anda berterima kasihlah pada Si DIA.  sekiranya anda merasa apa yang anda nak tu tak pernah didengari, teruskan berdoa. jangan pernah patah hati dengan Allah.


sekian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan